Helgaktiviteter

Lördagen började med lydnadsträning för Lotta Linusson. Position i fritt följ samt fjärren var momenten som kördes. Zyrran är jätteduktig OM bara jag gör rätt:-)


Sen åkte vi hem och la oss på soffan en stund.

Fick senare under dagen ett samtal från en barndomskamrat och åkte för att träffa henne. Vi tog en sväng med hundarna i grustaget vid Kassmyra.

I morse var det bevakningsträning. När jag väntade vid Martin Gul så la jag ett hårt spår på den lilla sträcka av torr asfalt som fanns på parkeringen. Spåret blev knappt 30 meter men en vinkel. Zyrran jobbade bra även i vinkeln.

Sen åkte vi 7 st tappra och körde patrullering på HVSS. 1200 meter. En fäll fick agera vindfigge, 4 st apporter slängdes ut på patrullstigen + en öronpropp. I slutet hade vi en ljudfigge som hundarna fick gå ut på.

Zyrran hittade samtliga 4 apporter och även öronproppen. Hon vindande in ljudfiggen först men det är ju inga problem.

Körde även 2 kortare motivationer där Zyrran verkligen kom igång. Kan det bli bätte än att tillbringa några timmar med att träna hund med goda vänner och dessutom bra väder:-)



Jag är som sagt befriad från matinköp och matlagning i familjen - har en underbar man som sköter den biten - här på bilden håller han på att lära Zyrran att tigga en bit ifrån diskbänken......

I morgon är det en ny härlig måndag.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0