Snart är det semester:-)

Under dom nästan två veckor som har förflutit sedan Marma så har vi inte legat på latsidan. Det har aktiverats med bl.a simning vid fint väder.


Lite blandad träning på Botkyrka BK har vi också hunnit med och bland annat så är onsdagar bokad dag för just klubben eftersom dom kör platsliggning och budföring m skott. Förra veckan var det lite pinsamt eftersom skytten frågade mig efteråt om han skulle vara tydligare att skotten skulle gå av, eftersom han noterade att jag hoppade högt vid varje skott....... Tur att hunden är skottfast i alla fall.

I lördags var det en liten träff inne i Stockholm då vi var några som firade Zyrrans mormor Anja som har passerat den härliga åldern på 15 år.



Det har även varit lite spår i skog och mark men igår så stannade jag på Delaval´s Parkering i Tumba och la ett hårt spår till Zyrran. Sen åkte jag hem och bytte om och plockade med mig den eminenta spårhunden. Liggtiden blev 1 timme och på denna parkering så rör det sig mycket folk som är påväg till pendeltåget.



Hon jobbade hårt i spåret och redde ut allt men det var som sagt rätt flåsigt när hon var klar:-9 Vidare ner till Botkyrka för lydnad och skott-träning. Jag har börjat jobba mer fokuserat på funktionslydnaden... bl.a. momentet "bakom". Tror nog att det kommer att fungera rätt bra om några veckor.



Vi har även siktat in oss på några tävlingar under hösten så nu är det bara hoppas att man kommer med.

Vårens strul med hennes korning suger rätt rejält. Anmälda till 3 st korningar som alla blev inställa av olika anledningar. En av dessa blev flyttade till just den helgen jag var på Sweden Rock med familjen. Har nu ett par Korningar jag ska anmäla mig till så det är bara att hålla tummarna.



Zyrran är med mig på jobbet idag så i eftermiddag drar vi ut och spårar.

Kommentarer
Postat av: Kristiina

Vad du är duktig Lena , kul att läsa om allt ni håller på med =0)

Ha en skön semester

2010-07-29 @ 22:28:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0