Måndag och ny vecka...

Förra veckan erbjöd blandad kompott.

Vi startade med lydnadsträning på måndagen - kändes bra efter lite uppehåll. Det blev fokus på störning och jag var nöjd med Zyrrans arbete.

På onsdagen bytte vi inriktning och åkte iväg på ringträning i ridhus. Vi har lite att jobba på när det gäller stora ytor eftersom det är "Fullt ös medvetslös" som gäller för Zyrran. Jag fick jobba mig varm och var nöjd och glad när jag åkte hem.

Det har blivit en del bus och lek även denna vecka - och naturligtvis i djupsnö.

I lördags så var det bevakningsträning efter juluppehållet och det blev patrullstig med spårupptag. Zyrran fick även ett konkurransspår. 



Zyrran i basen



Spår i snö


Figgen här hittad


Tack Michell och Anna för bilderna.


På söndagsmorgonen tog jag med mig Zyrran på buss-äventyr:-) Vi startade med buss 736 från Lövholmen ner till Tumba, fortsatte med buss 707 och efter en timme var vi framme i Fruängen. Väntade på nästa buss som blev 144 hem till uppfödarens föräldrar för en fika.

Resan fortsatte sen med bil till Älsvjöbadet för lite bus och lek. Lite senare när vi hade fått loss Ingelas bil i från snödrivorna (Tack för hjälpen Lotta/Hector, tur att ni kom förbi) så tog Zyrran och jag tåget från Älvsjö till Tumba och vidare hem med buss.

Idag är det vilodag för både mig och hund.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0