Mycket har hänt...

Mycket har hänt under dom senaste veckorna. Vi har varit på diverse utställningar som jag nämnde sist och jag kan bara konstatera att dom flesta är väldigt generösa med att ge 2:or i kvalitet....

I vårt fall har det handlat om ”lösa armbågar” och jag kan ju konstatera att hon för tillfället har just det.

Kenneth och jag tog ju husvagnen till Norrköping och Nyköping för att ställa Zyrran. Vi hade himla trevligt och det var ju tur med tanke på resultatet. På lördagen i Norrköping var hon ensam hund i bruksklass och åkte ut på en slät 1:a. Domaren avslutade med att tala om för mig att det är en mycket bra hund jag har?????

På söndagen i Nyköping så var det en 2.a och enligt kritiken så fanns det bara fel på min prinsessa; fel kropp, fel huvud, fel färg, etc.

Biter i det sura äpplet och åker till Vallentuna och Minnesuställningen. Samma sak här, ut med en 2:a pga ”lösa armbågar”. Här avslutade domaren med kommentaren: Du ska ha en eloge för en mycket välvårdad och vältrimmad hund?????

Nu till det roliga: Zyrran och jag har varit på vår första övning ute på Berga. En hel dag med patrullering och genomsök. Med full stridsutrusning, ryggsäck, hörselkåpor och hjälm så var man lite trött i kroppen när man kom hem.

Igår var vi iväg på Rottweilerspecialen i Gävle. Några större förväntningar hade jag inte även om domaren gillade Zyrran från My Dog tidigare i år. Redan när kvalitetsbedömningen var klar och vi går ut med en 1:a så kände jag att jag kunde vara nöjd med dagen – visst är det konstigt vad kraven kan sjunkaJ Vi slutade som 5:a (Reserv) i bruksklass.

Åter till tråkigheter: MIN BIL HAR GÅTT SÖNDER!!!!!

Nu ska jag återgå till min lunch och försöka lösa problemet med bil till i kväll då jag ska på ringträning i Åkersberga.


Kommentarer
Postat av: susanne&Bigge

Hej Lena! Ja utställning är spännande och kul när det går bra, tyvär lika tråkigt när det går dåligt:( Men ni har ju så mycket annat att glädjas åt!!!! Hon kommer när hon blir lite äldre tror jag:) Min mobil är helt slut som du märkt. Ring hellre hem nr. 56024324.

Ha de bra och pussa på Bigges Zyrra!

2009-09-07 @ 15:10:57
URL: http://biggepojken.blogg.se/
Postat av: Ninna&Lilo&Stitch

Härligt med övningar o skogsaktiviteter , utställningar är ju som de är , lika många åsikter som domare.....

Vad har hänt m finbilen ?



Kram

2009-09-07 @ 21:58:35
URL: http://puli.blogg.se/
Postat av: Anonym

Härligt med övningar o skogsaktiviteter , utställningar är ju som de är , lika många åsikter som domare.....

Vad har hänt m finbilen ?



Kram

2009-09-07 @ 21:59:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0