Det bara rullar på...

Före helgen så fick Zyrran ett spår i hemmaskogen då jag och Jenny m Lizza la lite tid på skogsarbete. Det var spännande att gå iväg på ett spår där man bara vet ungefär var spåret går. Tack Jenny!

Zyrran jobbade och löste alla situationer själv - det var ju tur för mig hade hon ju ingen nytta av *ler*. HOn jobbade över stigar, över stock och sten inkl. lite berg. Slutet hittades och hund och förare var nöjda.

Lördag bjöd på en shoppingrunda till Skärholmen - dom jäklarna har ju börjat ta betalt för parkeringen - inte är det speciellt dyrt men irriterande - väljer förmodligen att handla på annat ställe framöver. Under shoppingen får jag samtal från Lotta/Maya som ska ut och lägga spår. Eftersom hon även ska rasta Maya först så tar hon promenaden och lägger ett spår till mig och Zyrran samtidigt. Tack Lotta!

Det var ett klurigt spår som började på en åker, spetsvinkel som hon löste efter stunds hårt arbete:-) vidare går spåret med miljöombyte in i skogen följer en stig väldigt långt...... här får hon tapp, plockar tillbaka henne och hon får leta upp spåret igen. Jag är nöjd med hennes insatts - det var lite klurigt - och hon hade ju faktiskt kört både ett fyspass på morgonen och en uppletanderuta innan spåret:-)

Söndagen gav bevakningsträning - en lång skön, solig dag i skogen. Härligt.

Måndag kväll bar det av till Åkersberga för ringträning som gav mig otroligt mycket..... nu kan hon springa utan att jaga hunden framför......och jag vet hur jag ska hantera prinsessan om hon försöker igen:-)

Nä ska ta mig en kopp kaffe innan min lunchrast är slut...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0