Är man riktigt klok?

Veckan började med fysträning på måndag då damen fick dra kedja efter sig. På tisdagen tog vi en power-walk på 7 km. När vi kom fram till Salem så mötte vi Lotta och Maya. Hem till Lotta för en fika och sen skjutsade hon hem mig och Zyrran.

Maya och Lotta hängde med in. Det var tur för då blev jag av med den stora svarta plastsäcken som var full med kläder som min son Tobias inte ville ha. Lotta blev glad över kläderna och det förstår jag för vissa var knappt använda..... min son bär helst svarta kläder nu för tiden.

Igår  så var det bevakning, precis som alla andra onsdagar. Det som skilde sig från dom andra onsdagarna var att just igår så regnade det rätt bra.

När man sticker iväg för att lägga sig som figge, regnet öser ner och man kravlar i gruset för att lägga sig under släpvagn så ställde jag mig frågan om man är riktigt klok:-)

Funderade på frågan en stund och bestämde mig för att det är ok att vara 42 år och kräla på backen, eftersom det är så himla roligt att träna hund. Man blir glad när dom blivande bevakningshundarna hittar en och man får kampa och leka med dom glada fyrbenta, det är lön för mödan.

Igår fick jag även låna en skyddsärm av Eva-Lena. Hon agerade även figge då vi provkörde Zyrran. Hon förklarade även varför hon gjorde på ett visst sätt och tanken bakom. Sen att hon även fick dirigera mig är ju inte så konstigt. Zyrran gillade ärmen och blir som sagt skogstokig när hon ser den.

Jag hoppas jag kan träffa Eva-Lena och Mats på onsdag nästa vecka för bl.a lite lydnadsträning.

Ikväll fick jag ställa in aktiviteterna då jag måste förbereda för resan till Boxholm i morgon. Jag fick ju tidigare under året en förfrågan av Lotta Linusson om jag ville vara med den här helgen på "SM-satsning" i lydnad. Det ska bli inomhusträning med arbete på koncentration. Det kan bli väldans spännande då Zyrran aldrig har kört lydnad i en lokal tidigare.

Slänger in en bild på Zyrran när hon ligger i köksoffan och blänger på skafferidörren och hoppas att den ska öppna sig och ett grisöra ska kasta sig handlöst ut.....(lite suddig bild)


Kommentarer
Postat av: Emilie

Hallå hallå:) Hoppas allt är bra med er:) Saknar världens snyggaste Zyrran, har tagit ledig nu till stora Stockholm så jag kan kolla på er:)ser framimot den helgen:) Ses då:) ha det så bra och pussa på Zyrran och Eddie från mig:)

2009-12-02 @ 20:16:01
URL: http://maxochkyramylovemylife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0