Spår på Lida

I morse träffade jag Barbro/Ludde/Alva och Helana/Shibahunder vars namn jag inte kommer ihåg, på Lida för att spåra. Jag började med att lägga 12 st. spårupptag på en äng och det var nu det började regna.

Barbro gick ut ett certprovsspår till Zyrran. Medans vi väntade på att spåren skulle ligga till sig så gjorde vi lite småövningar med Shiba-tjejerna innan vi tog spårupptagen. Zyrran tog 6 st och på nr 5 tog hon bakspår men vände själv och hittade rätt.

Lite fika för att sen ta Zyrrans spår. Regnet hade nu pågått i ungefär 2 timmar och Zyrran verkligen slet i spåret som hade en liggtid på c:a 2 timmar. Uppe på ett berg slog hon som attan och fick jobba i flera minuter innan jag kände draget i linan och det bar av igen. Hon slog mycket men gav inte upp. Flera gånger var jag påväg att ta henne av spåret och varenda gång så satte hon ner nosen och gav sig av. Ett föremål fick vi med oss men dock inget slut. Jag var lite bekymrad och eftersom spåret var osnitslat så hade jag ingen aning om vad som var rätt eller fel i hennes spårande.

Spåret tog tid och när vi kom tillbaka så bestämde jag och Barbro att vi tar med oss hennes Ludde och går spåret en gång till. Det visade sig att Zyrran hade gjort ett kanonjobb. Över grusvägar, serpentinspår över traktorvägar etc, etc.....  Ludde hittade ytterligare ett föremål och även slutet.... som Zyrran missat.....hon var trött efter diverse knökigheter. Spåret som Barbro lagt var mer avancerat än ett certspår och i ihållande regn.... Att hon fick problem uppe på berget är ju inte så konstigt eftersom hon inte har så stor erfarenhet av hårda spår... i regn.

Zyrran fick ytterligare ett spår på 200 meter och 4 föremål och där var det klockrent. Eddie fick sig ett 200-meters spår på äng och jobbade otroligt bra.... undra om man ska starta den lurviga killen i apellen???

I morgon åker jag till Malmköping och är basvakt på gruppens första certhelg. Bilen är packad och jag är redo för att krama kudden - avfärd 06.00 i morgonbitti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0