Grönklädd hela helgen

Lördagens HV-Intro ute på Väddör var givande. Sjukvårdsutbildning som denna gav betydligt mer än vid TFU-G:n. Senare på kvällen var det hemvärns-info och efter bar det av hem igen.


Landade hemma närmare halv elva på kvällen, lite umgänge med familjen och sen dök jag i säng för att kliva upp 5 i morse. Jag skulle vara spårläggare på Bevaknings DM och då är det tidigt som gäller.


Hundarna fick hänga med där ett gjorde ett mycket viktig insatts - han var med och vallade patrullstigar. När jag hade lagt spåret och ekipaget hade kommit till slutet med samtliga apporter så bar det av till patrullstigen.


Lite fika och sen hamnade jag som vind-figge i en och en halv timme. Liggandes i en liten gräsbeklädd svacka med solen i ansiktet var så avkopplande att jag tom somnade.


När alla ekipage var klara och skulle bege sig till Södertälje BK så hade jag turen att Barbro stannade med mig och vi körde lite ljudmotivation med Zyrran. Hon hade bra drag ut i kopplet när hon fick ljudet och det kändes bra.


På kvällen gick jag ner till Storvretsängarna med Micke, Jenny , Gucci och Lizza. Vi körde lite lydnad, kontraktövningar och lite ringträning. En mysig kväll som avslutades med en liten promenad.

MMS
Gucci, Zyrran och Lizza tränar platsliggning

.

Frågan är bara var helgen tog vägen?


Fick mail igår ang. Certprovet. Eftersom det var två helger med certprov och efter mycket hårt arbete vad jag har förstått så startar inte jag och Zyrran den 23-24 maj utan istället den 6-7 juni. Känns skönt med 2 veckor extra - tror jag kan behöva det efter en strerssig period.


Att jag måste hoppa av lydnadslägret den 3-5 juni är fruktansvärt tråkigt men Zyrran behöver få vila dagarna innan certprovet. Det är såna smällar man får ta.


 



Kommentarer
Postat av: sofie

HAHAHA va coolt :P söta

2009-05-17 @ 22:18:50
URL: http://sofielou.blogg.se/
Postat av: sofie

HAHAHA va coolt :P söta

2009-05-17 @ 22:18:58
URL: http://sofielou.blogg.se/
Postat av: Ida

Hej!

Ingen har väl missat att den finns en hel del männskor som tjänar pengar på sin blogg. Jag är numera en av dem, det kan du också bli. Vad sägs om att få massa pengar inbetalt på kontot i slutet av varje månad?



På denna sida: http://www.plusikassan.se/index.php?advertiser=13099, kan du bli medlem GRATIS, och sedan börja tjäna pengar. Inte presentkort eller poäng som på de flesta sidor, utan rena pengar, som sedan sätts in på ditt bankkonto i slutet av månaden!

Du får även ta del av en hel del olika rabatter på massa olika internet-butiker!

Bli medlem alldeles GRATIS på en gång, och börja tjäna lite extra cash vettja! =)

2009-05-17 @ 22:26:16
URL: http://idabom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0