Fredrika Bremer Gymnasiet

I går körde vi bevakning i Södertälje. Vi var 5 tappra själar som riggade patrullstig och och även la spårupptag. Först hade jag tänkt gå in på planen och köra lite lydnad men när jag hade tagit ut Zyrran ur bilen så slog det ju mig att hon löper. Det är inte så populärt med löptik på lydnadsplanen:-)

Idag åkte jag och Zyrran iväg till Fredrika Bremer Gymnasiet för att visa upp oss för eleverna. Vi var tre hundförare men även bilkårister och signalister var där. Många blev nyfikna på hundarna det blev mycket klappande och kelande med sympatiska ungdomar.

En mycket nyttig dag för oss - slänger in lite bilder:


Fordon har anlänt på morgonen...


Grabbarna fixar ordning sambandsvagnen...


Zyrran ligger i den tilltänkta basen...


Nu är det bara att vänta på ungdomarna....

.
När vi kom hem så somnade jag på soffan för en gång skull - händer ju inte så ofta. En lugn skön hemmakväll var behövligt

Kommentarer
Postat av: Susanne

Du satt väl inte upp när du somnade:)? Länge sen vi sågs, saknar er! Ni är så duktiga tycker jag i eran utb. Kramar!

2009-05-07 @ 09:47:21
URL: http://biggepojken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0