Fredag, sol och får snart gå hem

I onsdags tog jag Zyrran med mig på en cykeltur till Botkyrka BK för att träna skott. Det är stor skillnad på henne nu när öroninflammationen är borta.

Träffade även Marie och Tee som var där och vi tog en liten sväng tillsammans med hundarna.

Innan vi cyklade hem så tränade vi lite på bruksstegen. Det går framåt, eller ska man säga uppåt:-)

I går tog jag och Zyrran en sväng till Tumba C med Jenny och Lizza. Vi gjorde det vi skulle och sen satte vi oss på restaurang TB´s. Jenny åt lite mat och jag fick en öl. Sen började vår vandring hem och samtidigt började det dåliga vädret komma över oss.


Precis när jag svänger in mot huset så kommer Lotta och Thomas med "lilla" Maya, Zyrrans halvsyster. Vilken liten plutt:-)
Maya fick umgås med Zyrran och Eddie en stund och Zyrran försökte leka igång den lilla skruttan och till slut så blev det lite fart på henne. När dom sen skulle åka hem så var det en trött liten valp.


Nu sitter jag på jobbet och har kopplat upp mig via "pucken" så jag når internet. Företaget jag arbetar på är Amerikanskt så det är hårda regler som gäller inom nätverket. Många sidor är blockerade och från och med den här veckan så kommer jag inte ens åt min hotmail. Att blogga via företagets nätverk är en döds-synd så därför har jag kopplat upp mig på annat sätt och sköter mitt bloggande på lunchtid - det är ju ändå "min" tid.

Väntar nu på att klockan ska bli hemgång - längtar efter min uteplats på baksidan, lite vin, grillning och underbart sällskap av min älskade man.

Kanske jag hinner med ett spår i kväll:-=)

Kommentarer
Postat av: susanne med svart&grå

Tur att du är så Super duper Data Hipp:) Till skillnad från en annan!!!Hoppas ni haft det lika mysigt som vi i kväll! Kramar!!!

2009-05-29 @ 22:57:52
URL: http://biggepojken.blogg.se/
Postat av: Karoline

hej



jag går i valpköpartankar och undrar om du kunde maila mig och berätta hur ni löst det med jobb å hund. jobbar heltid. jag vet inte hur vi ska lösa det...

2009-05-30 @ 20:31:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0