En längre rapport

I lördags så stack Zyrran och jag iväg straxt efter kl 6 på morgonen för att bege oss till Malmköping. Det var första gruppen som skulle certa sina hundar.

Själv var jag uppsatt som "basvakt" och det innebar att jag med 4 andra personer skulle ta hand om hundarna i basen över hela helgen. Vi började med att slå upp 12-manna-tältet och rigga ordning och göra lite hemtrevligt.


Hundarna hämtades och satte på sina platser. Vi ansvarade för hämtning och lämning av hundarna och det gav oss en del dö-tid. Då passade vi på att köra lite egen bevakningsträning. Motivation på patrullstig och även spår lades.

Natten innebar efter hundarnas "sittande bevakning i mörker" att vi max kunde få 4 timmars sömn - naturligtvis så blev det inte 4 timmar sammanhängande sömn....... men eftersom man vet att det bara är en natt så är det inga problem.

När man kom hem vid 17-tiden på söndagkvällen så var man hyggligt trött.

Helgen resulterade i 6 certade hundar och jag kan bara säga ett stort GRATTIS till samtliga.

Helgens nyblivna tjänstehunds-ekipage.

Igår när jag kom hem så hade man lite sviter kvar från helgen. Jag och Zyrran tog en liten cykeltur och som ni märker så har jag överlevt:-) Hon är en jäkel att trava och undan går det.

Idag så hade jag bestämt träff på Södertälje med Björne som hade erbjudit sig att lägga ett spår till Zyrran.  Längden blev 1600 meter och Zyrran fixade detta galant. Den sista uppförsbacken höll på att ta livet av mig men det var bara att bita ihop.  Jag var väldigt nöjd med tiden, 22 minuter. Även om man nu har 90 minuter på sig på certprovet så känns det bra att ha lite koll på våra spårtider.

Kommentarer
Postat av: Susanne!

Ni är så bäst ni två! Fattar bara inte hur du orkar! Men misstänker att det är ditt livskall:) Kram till dig och Bigges Zyrra som han saknar Kramar till er!

2009-05-26 @ 23:22:58
URL: http://biggepojken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0