Södertälje är säkrat:-)

Bevakning i Södertälje med samling 9.00. Vi var förutom jag och Zyrran, Håkan/Märta, Emma/Tito/Ella, Maria/Dusica och Samuel/Cent,


Organiserade ihop oss riktigt bra. Ett antal upptagspår lades, jag la ett spår till Cent medans Samuel la ut en längre spår till Zyrran.


Jag och håkan gick upp och rekade patrullstig, la ut vindfigge (lotta-rocken) och markerade var dom 2 ljudfiggarna skulle vara.


2 figgar slängdes ut, ett ekipage gick patrullstigen med en person bakom och en person var startklar med sin hund. Upplägget fungerade riktigt bra och allt rullade på. Zyrrans patrullstigsarbete var perfekt. Tydlig ljudmarkering på första figgen där hundarna "inte" fick springa ut. Längre fram fanns vindfiggen som hon också tog klockrent och där jag kunde jag släppa ut henne - belöningen (köttbular) låg i fickan på rocken så det var bara att belöna på plats.


Vi fortsatt på patrullstigen och sen kom ytterligare en ljudfigge. Klockren markering återigen och nu fick hon springa ut. Figgen var Maria som kampade i 180 med Zyrran.


När alla hade gått patrullstigen var det dags för fika (Maria äter banan) efterföljt av spårarbete.

Sen var det en ny patrullstig på nytt ställe. Om Zyrrans första patrullstig var perfekt så var patrullstig nr 2 gudomlig, Vid ljudfiggen var jag tvungen att släppa henne för jag höll på att rasa omkull av kraften i hennes markering.


Mycket bra träning med bra resultatJ


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0