Lydnad och valpning...

Veckan har gått i lydnadens tecken. Vi har även hunnit med bevakning och skott-träning. I lydnaden känns hon mer än stabil. Full fokus och energi.

Tränade på krypet hemma i köket, tog in henne fot och förberedde henne med orden: nu ska vi krypa. Det som händer då är att hon slänger sig ner och kryper iväg själv.... kvar i köket stod jag själv kvar med en hund som krypit ut i hallen, vänder på huvudet och tittar på mig - det så ut som om hon sa: Varför är du kvar där för?

Synd att man inte kunde belöna henne med den underbara kryptekniken..... det var bara till att börja om *ler*


På bevakningen i onsdags hände något som mina vänner har skojat om, vid markering på patrullstigen så åkte jag på mage efter hunden in i skogen. Zyrran behöver inga mer motivationsövningar och jag behöver broddar. Hittade en bild från söndagens träning på patrullstigen. Tack för bilden, Emma.


Idag bar det iväg hem till Ingela och Vizca, valpningen hade börjat.... Lotta J var redan där. När det hade kommit 4 valpar så var jag tvungen att åka iväg hem. Under min resa hem så kom ytterligare en valp och när jag var hemma ytterligare en, tror jag... jag har tappat räkningen och har ingen riktig koll på hur många dom är.....


Mer info finns på Ingelas hemsida.

Nu ska jag återgå till familjen i hemmet:-)

Kommentarer
Postat av: jenny

vilka små sötnosar. undrar om micke flyttar om jag råkar ta hem en valp??

2009-03-27 @ 23:53:04
URL: http://guccilizza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0