Kvällspromenad med Kenneth

Efter jobbet träffade jag Jenny och Micke nere på Botkyrka BK. Jenny skulle träna Lizza - jätteroligt att se vad dom är duktiga:-) Jag hejar på er tjejer!!!

Det märktes att det var länge sen vi körde lydnad. Zyrran var riktigt taggad och fokuserad. Lizza brydde hon sig inte om utan hon jobbade verkligen för belöningen. Vi körde igenom fritt följ och hennes position har blivit mycket bättre, behövdes bara små korrigeringar. Läggande under gång funkade också utmärkt även om vi nu hade underlaget (slask och gegga) mot oss.

Inkallning med ställande och läggande funkade. När vi körde sättande under gång så chockade hon mig med sin snabbhet. Apporteringen som har varit våran akilleshäl (med surfning etc) gick som en dans på rosor.

Vi tog även och körde hoppet lite för skoj skull.

När Kenneht kom från jobbet så ville han ut och gå - han samlar steg eftersom dom har en tävling på jobbet:-) Detta innebär nog att jag kommer att ha sällskap varje kväll när jag ska ut med hundarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0