Ekerö, farväl och en lycklig sheltie:-)



På förmiddagen åkte Kenneth, jag och Zyrran till Ekerö för att träffa Susanne och David med hundarna. Vi startade nere vid Mälarö BK och körde lite lydnad. Det var bara snöslask på planen men vi och hundarna jobbade på.


Vi jobbar på med fritt följ...


Rätt gripande utan att surfa på apporten...


..och full fart in...


Jag instruerade Zyrran gällande metallen.... "pilutta dig" sa Zyrran....


...Jag vet hur man gör "morsan"



Vi har tjuvstartat lite på stegen...

Sen bar det iväg hem till Slott-Angemund för intagande av lunch. Efteråt bar det iväg till Barnbyn för spår. Det kändes mycket bra att Susanne och David hade 3 katter kvar även när vi lämnade huset *ler*. Zyrran är väldigt nyfiken på deras katter men tar det lugnt och fint när hon ska nosa på dom..... än så länge!


Nere vid Barnbyn la jag och Susanne varsit spår till hundarna och efter en promenad så var det dags. Mycket nöjd med Zyrran då jag hade gjort en spårövergång över stigen där vi även gick alla när vi rastade av hundarna.... men hon tog spåret över skogsvägen perfekt och sen tuffade det på.

Sen åkte vi hem till Susanne och David igen... plockade ut Zyrran och överlämnade "monster-prinsessan" till Angemunds och dom gick in och vi åkte ner till färjan.


Färjan på väg in....


Det var väldigt tomt i bilen utan Znygg-Zyrran och ännu värre när vi kom hem..... den enda som är överlycklig är Eddie och det kan jag väl bjuda på:-)


Zyrran kommer att få en kanonvecka hos Susanne och David, jag ska nämligen göra min militärtjänstgöring i veckan och eftersom Kenneth jobbar långa dagar så känns det bättre att lämna bort henne. Grabbarna hemma tar hand om Eddie, han är ju lite enklare än en galenpannan:-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0