Zyrran sprängde oss i luften

Ut på HVSS för att köra hund på Plutonchefsutbildning. Vi startade med en patrullstig. Zyrran jobbar bra och det blir inga starkare markeringar som är något att följa upp.


Framme vid målet och får order om "sök runt byggnad". Kommenderar henne på "leta" och hon börjar jobba. Rätt som det är dyker hon ner i gräset och kommer upp med en dynamitladdning i munnen.

Lugnt och sansat talar jag om för mina kamrater att vi förmodlen är sprängda i luften........... Inser vikten av annan typ av markering som vi måste lära in:-)

Zyrran har under dagen även patrullerat med gott resultat. Nu sover hon i min säng och kommer förmodligen inte resa på sig förrän i morgon.

Kommentarer
Postat av: linda

hej! hittade din blogg nu, jag älskar blogg med hundar. har en hundblogg som jag skriver om min amstaff :) vad för hundar har du?

2009-07-02 @ 16:17:38
URL: http://astirazalea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0