Trött i kroppen

Helgen var mer än intenssiv. Blev uppringd på fredag kväll och fick förfrågan om jag kunde infinna mig på HVSS eftersom Plutonchefsutbildningen behövde hundekipage. Sagt och gjort, den lediga lördagen som skulle vigas åt hus, hem och familj blev istället ett hårt arbete för Zyrrans del.

Att patrullera i 28 graders värme i 50 minuter tog på bruden. Hon gjorde ett bra jobb och efter vila så blev det ytterligare patrullering och även sittande bevakning. Det är tur att hon kan återhämta sig fort.

Dagen gav mig mycket inblick i hur det kommer att vara när vi är certade och framför allt vad mycket mer både hund och jag ska lära oss - detta var beviset på att certprovet endast är en inkörsport för att fortsätta sin utbildning.


På söndagen bar det ut till Berga och resa med båt till Märsgarn för att köra vindsök på öar. Zyrran gjorde återigen ett kanonarbete och jag har nu lärt mig läsa henne i båten och när hon får vind på figgen. Det är ju skillnad mot i skogen där hon har möjlighet att dra ut i kopplet. Känslan var enorm att kunna peka ut var figgen befann sig bara genom att läsa hunden:-)

Zyrran förberedd att jobba mot en av öarna.

Helgen var som sagt tuff för damen och det blev inte så mycket vila eftersom vi hade besök både på fredag och lördag kväll. På söndagen blev det inte heller så mycket lugn eftersom det var "repstuga" i huset och Staffan kom och hjälpte oss med att installera den nya tvättmaskinen som vi hade hämtat i lördags.

Igår blev det inga aktiviteter och så kommer det att bli hela veckan ut. Vi samlar krafter till helgen både Zyrran och jag:-)

Att jag har semester nu i 3 dagar känns kanon. Bara jag och yngsta sonen är hemma och vi har kvalitetstid i mängder medans övriga familjen är ute på äventyr i några dagar.

Kommentarer
Postat av: susanne med svart&grå

Ni är dktiga ni:)Tur att ni har samma energi och kemi! Vi håller tummarna för er! Kram!

2009-06-03 @ 23:04:38
URL: http://www.biggepojken.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0