Certhelgen = TJH (HV)

Idag på eftermiddagen kom jag och Zyrran hem från Malmköping och våran certhelg. Lördagen inleddes med spår och jag kände mig ganska lugn. Insåg att då inte var fallet när folk började be mig "andas", undra om jag antog en blåaktig ton i nyllet, eller?

När vi fick order om att åka iväg till spåren så slet jag upp bildörren för att hoppa in och inser snabbt att jag är på väg att sätt mig i baksätet  - slängde igen dörren snabbt och hoppade in fram istället..... vem skulle annars köra?

Spåret var det momentet jag var nervös för - jag vet att hon kan spåra och längden är det minsta problemet MEN jag var livrädd för att hon skulle misslyckas just idag!!!!!!

Vi började patrulleringen och tjejen jobbade fint. Vips så tog hon spåret och jag inser snabbt att hon har bakspår eftersom spåret under inga omständigheter kommer att gå ut på grusvägen. Men jag väljer att följa hunden och invänta "ledarens" order att vända hunden. Order kom och Zyrran vändes och fortsatte utan problem. Sen blev det halt och 5 minuters väntan och sele på.

Sen bar det iväg. 16 minuter senare så var alla 3 apporter + slut inne och jag kände tårarna bränna bakom ögonen av lycka. Zyrran och jag fick en stund tillsammans och vi lekte med bollen till hennes stora förtjusning.

Sen var det bara att lämna in hunden i basen och invänta kvällen och sittande bevakning. Har inte så mycket att rapportera där förutom att hon gjorde sina markeringar och jag fick se till att hon inte somnade......hon nästan hängde i halsbandet MEN hon markerade ljudet utan problem.

Söndagens förmiddag skulle förgyllas av patrullstig. 1000 meter och hon skulle markera ljud och vind. Zyrran låg på i kopplet men inte lika mycket som hon brukar - men hur ofta kör vi patrullstig dag nr 2 med en natt i skogen i bagaget.

Även om jag kunde se en tempoförändring i hennes arbete så gjorde hon ett bra jobb. Markerade ljudet och behöll markeringen jättefint.  Några förarmissar gjorde jag och det är ju bara något man ska ta till sig och försöka förbättra.

I basen har hon fått betyg MVG - inte ett ljud, legat och sovit och så fort någon har närmat sig så ville hon kela och bli klappad.

Helgen resulterade i Godkänt i samtliga moment och nu kan min prinsessa titulera sig TJH (HV).


Kommentarer
Postat av: marie&Peg&Tee

GRATTIS;GRATTIS!!!



Nu börjar det roliga



Kram Marie,peg & Tee

2009-06-07 @ 19:41:36
URL: http://brassie.blogg.se/
Postat av: Lena

Grattis, Lena!

Det var ni väl värda, så enormt mkt tid och energi du har lagt ner! Ge dig och Zyrran en tid av vila och njutning nu.

Kram Lena, Elsa och Drama

2009-06-07 @ 19:56:56
URL: http://lenashundar.blogg.se/
Postat av: Sussie

Det visste jag väl att ni skulle fixa det. GRATTIS!!!

Sussie, Myzzko och Cewin

2009-06-07 @ 19:57:37
Postat av: Bigge

Grattiskram till dig min kära Zyster, är stolt över dig! Kan inte varit lätt att ha med en så vimsig matte:) Men du satte det endå, bra jobbat Zyrran. Ps. saknar dig Ds. Stor blöt face slick! Bigbrother!

2009-06-07 @ 21:42:40
URL: http://biggepojken.blogg.se/
Postat av: Ninna&Lilo&Stitch

GRATTIS , GRATTIS =0)



Vad duktiga ni är !!!!!!!!!!

2009-06-08 @ 07:04:46
Postat av: gucci & lizza

GRATTIS!!! vi var inte oroliga, vi vet vad du kan! hoppas vi ses på en promenix ikväll..

2009-06-08 @ 13:33:14
URL: http://guccilizza.blogg.se/
Postat av: Ullis m stolta pappa Gunde

Vi höll tummarna och ni fixade biffen **GRATTIS**.



Pussa på Zyrran från oss alla.



Ullis m flock

2009-06-10 @ 10:21:45
URL: http://www.ryskasen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0