Öland, utställning och spår.

I torsdags åkte vi till Öland med husvagnen. Det mest positiva var att yngsta sonen ville följa med självmant. Vi anlände på kvällen och bjöds på god mat.


Fredagen var en härlig dag med mycket sol - man fick faktiskt gå och sätta sig i skuggan ibland. Vi gjorde inte så mycket men på kvällen var vi bortbjudna till Kenneths släktingar för en härlig grillkväll. God mat och trevligt sällskap är inte fy skam.


På lördagen åkte jag, Kenneth och Tobbe till Borgholm med hundarna - gick runt lite och kikade. Vi avslutade "stadsbesöketet" med att äta på en uteservering. På vägen hem brakade åskovädret lös och det var ganska häftigt att beskåda. Eftersom vädergudarna valde att fortsätta showen även hemma så placerade vi oss på uteplatsen i V. Sörby och följde ovädrets framfart. Hundarna tog det med ro och sov i bilen.


Så kom söndagen. Utställning på Ölands BK. Det är ju tredje året i rad och det liksom hör till att åka ner för att träffa lite släkt och avsluta besöket med utställningen.


Det var premiär i bruksklass för Zyrrans del. Väl på plats så läste jag programmet och det va 3 tikar i klassen. Väl inne i ringen så åkte vi ut lika fort igen.... på en 2:a i kvalitet???


Jag hade blivit förvarnad av folk och fä angående domarvalet....men, men, det är domaren som dömer och det va bara att tacka för det blåa-bandet och åka hem.


Utställning är en subjektiv sport och det måste man ta med i beräkningen. Oavsett vilken bedömning Zyrran får så är hon fortfarande min "vackra prinsessa". (Jag kan bara inte förstå vad domaren menade med "konformad" bröstkorg????)


Jag har anmält mig till ytterligare fyra utställningar i Sverige och även en på Åland - än så länge har vi inte gett upp.

I morse tog jag med mig Zyrran ut i skogen eftersom jag igår kväll hade lagt ett spår till henne. Längden var endast 200 meter men med en liggtid på 9 timmar. Zyrran gjorde som sagt ett bra arbete (även om jag ansåg att hon gjorde  ett par missar.) med tanke på att det var första gången med så lång liggtid. 

Vi ska nu fortsätta vår spårträning med liggtider från 2,5 timme och uppåt.


Kommentarer
Postat av: Carolin

Marma måste haft taskig inverkan på våra hundars utseende....för Dizni åkte också ut på en två i Köping! Skit också!! Blir såååå less på detta med utställningar, rena lotteriet! Jag funderar seriöst på att ge upp det....men jag vill ju ha min SUCH så jag får väl hoppas på tur i nästa lotteri då! // Carolin

2009-07-21 @ 14:15:46
URL: http://www.arrdiz.se
Postat av: Ullis m pappa Gunde

Men kära nån, fick Zyrran än 2:a men du vet väl vad de säger att varje snygg hund får en 2:a nån gång bara bryta ihop och komma igen ler.



Pussa på Zyrran från oss.

2009-07-22 @ 12:17:50
URL: http://www.ryskasen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0