Lydnadsträning på Botkyrka BK

Efter jobbet stack jag och Zyrran ner till klubben för att jobba vidare på 3:ans lydnadsmoment. Som vanligt riggade jag planen med koner, hinder, apportbockar och div. externbelöningar som lades ut här och var. Sen satte vi igång.

Sittande i grupp (ja vi var ensamma men i alla fall) Inte en tass flyttades - hon satt stilla hela minuten.
Platsliggning (inte en hund fanns tillgänglig här heller) 4 min utan problem.
Fritt följ med vändningar på stället, sidoförflyttningar, och språngmarch. Hon jobbade bra.
Sättande under gång är inte helt befäst men efter en liten påminnelse så gör hon det kanon.
Inkallning med ställande och läggande fungerade återigen kanonfint.
Rutan - vi jobbar på att förlänga avståndet och att varva stanna, ligga kvar och även någon inkallning.
Hopp apport - klockrent utförande.
Metallapport - nemas problemas.

Sen kom vi till  dom momenten som kräver mer tid.
Vittringen - Hon gör framsteg och vet vad som förväntas av henne.
Fjärren - Det svåraste skiftet är från stå till sitt men även här går det framåt.

På kvällen fick jag besök av uppfödare med valp. Inte så mycket att säga då jag tycker bilderna talar för sig själva:








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0