Lydnad och bad

Efter jobbet åkte jag och Zyrran ner till Botkyrka BK och körde lite lydnad. Den  här gången cyklade vi inte - sparade istället energin till dom olika momenten.

Fritt följ med inriktning på rumpkontroll och position.
Läggande under gång
Sättande under gång
Inkallning med ställande och läggande
Rutan
Hopp med apportering
Kryp
Inga större skavanker i hennes arbete - förvånad då vi har varit borta från lydnaden ett tag. Hon arbetade med samma energi som hon brukade.

Sen övergick vi till "funktionslydnaden".
Kryp bredvid krypande matte - måste ha sett lite roligt ut med tanke på att momentet är nytt och just nu så kryper jag på alla fyra bredvid henne. Tanke är att jag som slutmål ska åla bredvid henne och att vi sen ska flytta ut momentet i skogen. Än så länge så har hon förmåga att stanna upp och börja pussa mig i ansiktet:-)

Bakom - Hon ska gå bakom/mellan mina ben. Ett moment som också skall flyttas ut i skogen med tiden men är väldigt bra även till vardags. Den här "leken" var jätterolig enligt Zyrran.

Efter någon timme dök halvsyskonen Trolla och Bamse med tillhörande ägare upp. Vild valplek där även Zyrran busade runt. Vi tog en gemensam tur ner till Trollsjön och så fick Zyrran simma medans valparna busade och plaskade.

Åter till klubben körde vi lite ringträning med Trolla och Zyrran.

Nu blir det ryggläge i soffan innan John Blund kallar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0