Liten snabb rapport från Marma

Det har varit fullt solsken och fruktansvärt varmt hela veckan. På ett sätt är man väldigt glad över det fina vädret men att gå i militärkläder har ju varit "lite varmt".

Utbildningen har varit mycket intressant och just nu håller jag på att "plugga in" vissa militäriska begrepp; T-formering, Y-formering, Pil-formering osv., Befälens olika benämningar och dess rangordning, stridspar, omgång, grupp och allt vad det heter.

Varje morgon börjar vi 07.30 med uppställning och BRAK (gymnastik), sen går man in i klassrummet och torkar av sig svetten ur panna.

Myggorna är hungriga här på Marma. Kroppen och framför allt benen känns som en variant av "bubbelplast" - rejält knottrig. Idag fick jag frågan om jag hade vattkoppor? Rätt hyfsat biten i ansiktet.

Husvagnen är underbar att bo i. Zyrran vistas i hundstallet under dagarna men på nätterna får hon dela dubbelsäng med mig. Hon skulle förmodligen klara sig alldeles utmärkt i hundstallet även på nätterna men här kommer mitt behov in; jag behöver henne nära mig:-)

Militärcykeln har man fått lånat men nu börjar det sätta sina spår. En nätt liten smärta i rumpan när man sjunker ner på sadeln på morgonen infinner sig MEN jag tröstar mig med att skillnaden mellan smärta och njutning e hårfin... så jag håller ut:-)

I morgon ska vi ut och praktisera orientering och jag ska försöka jogga runt eftersom det bara är runt 5 km.

Nä, nu är det dags att krama kudden (eller rottweiler).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0