Hemma från Marma

Dagen det var orientering så valde jag att inte jogga:-) Vi var 4 st ur gruppen som tog oss fram gåendes. Vi hade knappt börjat förrän det brakade loss med blixt och dunder samtidigt som regnet öste ner.  Vi skulle köra sambandsträning vid varje station men det sket sig redan i starten då vi kunde höra alla men ingen hörde oss. Naturligtvis så fullföljde vi orienteringen i rätt ordning och vid dom sista stationerna så kom även solen fram.

Det har varit mycket att lära inom såväl hund som militärt. Man insåg snabbt vad mycket mer man har att lära när det gäller att vara hundförare inom hemvärnet.

Nu ska vi lägga en del krut på spår då jag insåg att min hund spårar vattenbaserad vittring och inte den fettbaserade som är önskvärd.  Funktionslydnaden är också något som vi ska träna in och jag den ska det tränas på i skog och även nere på planen på klubben.

Mycket material att gå igenom och sammanställa. Hoppas på övningar nu så man kan komma ut och få mer kött på benen.

Jag tog med mig kameran till Marma - men det fanns inte tid att springa runt med en systemkamera så några kort har jag inte tagit.

Nästa år på Marma så är det GB1 och då ska jag ta med mig den mindre kameran.

Zyrran har blivit "galet" skendräktig och ser mer ut som ett hängbukssvin. Jag har naturligtvis dragit ner på maten MEN också ökat motionen. I går morse började vi med att cykla 5 km i skogen för att sen snabbt slänga in cykeln på tomten och plocka ut Eddie och så gick jag och hundarna iväg på en prommis på 5 km.

Zyrran har ju fått sprungit vid cykeln mycket på Marma så nu fortsätter vi med samma motion hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0