Träning på Sthlm:s Södra BK

På förmiddagen träffade jag Sussie och Yvonne för att köra uppletande och lydnad. Vi tog pick och pack och knatade iväg. Provade med att köra en korridor med Zyrran. Första skicket gick bra men på andra satte hon igång och spåra igen. Bröt övningen och fick bra tips om att köra vinda-in-övning.

Sagt och gjort. Susanne och Yvonne gick ut och la olika saker som Zyrran skulle vinda in och hämta. Förde fram henne i koppel. På det sättet kunde jag bryta henne när hon spårade (efter Yvonnes fotspår när hon hade lagt ut saker). Hon jobbade på bra och efter ett par saker kunde man se hur hon jobbade med nosen och plockade prylarna på vind.

Sen kördes Myzzko och Cobra. Myzzko vill rata vissa saker och Sussie jobbade som en galning *ler*. Cobra är för nyfiken och vill gärna kolla av "alla" prylarna innan hon kommer in med nått.

Sen var det Zyrrans tur igen. Den här gången gick Sussie ut med sakerna MEN slängde iväg dom in i skogen för att det inte skulle finnas något spår/vittring av Sussie. Jäklar va nöjd jag blev. Hon jobbade med högre nos och fick in alla sakerna. Det här är en övning jag ska fortsätta med under ett tag. Tror att hon klykade ganska snabbt eftersom det påminner lite om bevakningen.

Körde även en budföring mot Yvonne och Zyrran hade lite svårt att sitta kvar hos henne och tjuvade ett par gånger...... till slut blev jag nöjd och Zyrran fick leka med bollen en stund. Sen gick vi in i klubbstugan för att fika.

När dom andra sen skulle köra lydnad så bestämde jag mig för att åka hem. Vi skulle ju hem till Sussie och Raimond för att fira hans födelsedag och innan dess skulla 7 tonåringar ha mat hemma hos oss (Tobbe har LAN-helg).

Väl hemma igen så fick Zyrrans och Edides klor  en genomgång. Idag var Zyrran väldigt samarbetsvillig:-) Träning ger resultat.

Nu ska vi vila upp oss inför Bevakningsträningen ute vid Almnäs i morgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0