Träning i ridhus

Jag mötte upp Marie med Tee och Peg för vi skulle träna lydnad i ett ridhus som Marie har fixat. Kanonställe måste jag säga.

Vi plockade in Tee och Zyrran och jobbade upp kontakten för att sen göra en platsliggning, Gick kanonbra. Jag var bergsäker på att Zyrran mest skulle leta hästskit och vara ofokuserad men inte.

Det var roligt att se vilka kanonfina lägganden och snabba sättanden hon gör när hon slipper snön..... än finns det hopp:-)

Rutan funkande kanon liksom apporteringen. Det enda vi inte kunde träna på var hoppet men nästa gång ska jag ta med mig mitt hinder. Ska då köra igenom lkl 2 enligt konstens alla regler.

Hundarna skötte sig bra MEN var väldigt nyfikna på varandras pip-leksaker - då ska man icke förglömma att ROM byggdes inte på en dag:-)

Väl mött nästa vecka, tjejer.

Kommentarer
Postat av: Lena

Ja du, Lena, att vara nyfiken är bra! Ha inte för höga förväntningar bara - jag tar INGET ansvar för den hunden! ;)

Kram Lena, Elsa och Drama

2009-01-29 @ 22:36:37
URL: http://lenashundar.blogg.se/
Postat av: Kristiina

Tack Lena =)

Ja skallen är bara fylld av valpludd.......jobbigt att vänta o vänta , att bara få pussa på dom en gång i veckan =) Snart snart ska jag väl få veta vilken sessa som blir min.

Ha det bra !

2009-01-29 @ 22:42:25
URL: http://puli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0