Slut på arbetsveckan:-)

I onsdags var det bevakningsträning. Vi var 3 st som kom och Instruktörs-Barbro. Vi körde lydnad tillsammans och Zyrran var väl inte lika taggad som vanligt men å andra sidan taggade hon till senare på kvällen när vi fick låna Luddes boll.

Jag var inte hemma förrän straxt efter 12-slaget och det var ganska jobbigt att gå upp på torsdagsmorgonen. Gick tidigare från jobbet pga av lite privata saker:-) sen åkte jag iväg till min privatträning. Jäklar i gatan, hon jobbade som en tok med Luddes boll som belöning.

Vi jobbade på snabbare sättanden i snön och även på hennes lägganden som blir ganska urusla i snön - men till slut så blev det bra. Kan nog få ordning på saker och ting med lite tålamod.

Körde igenom Lkl 2 och det var fjärren som var bedrövlig.... den har vi inte  tränat på hela jullovet.... och det märktes.

Jobbade även med krypet och hon gjorde precis som hon skulle, en bit i taget - i snön dessutom. Det finns hopp:-)

Körde även igenom vittringen och nästa vecka tar vi nästa steg.

I dag  och igår har Kenneth varit hemma och varit sjuk - när jag ringde och frågade hur det gick med hundarna så berättade han att Zyrran ligger och piper och tycker synd om sig själv.... anledningen är att hon är skendräktig och matransonen har minskats och hon är jättehungrig.....

För att hålla henne sysselsatt så köpte jag tjurmuskel - tror att det är bättre än grisöra.

Nu ska jag fortsätta med att se Let´s Dance och dricka lite vin. I morgon är det uppletande som gäller:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0