Mormor 90 år!

Det är så härligt att se min mormor, hon fyller 90 år idag är en riktig krutgumma. Hon är ute går fler gånger i veckan och då är det till affären för att handla. Hon blir arg på sig själv när hon glömmer bort var köttansvariga på ICA heter och hon måste tänka efter någon minut.

Jag försöker förklara för henne att det är ganska normalt när man är i hennes ålder.

Idag hade bjudit över barn, barnbarn och barnbarns barn...... (tur att våra ungar inte har förökat sig än...) och lagat mat till alla. Hon serverade oss dricka som värsta sprinterkyparen och att skicka runt termosen med kaffe var det inte tal om för hon hade gäster och gäster ska man servera.......

Hon är även mäkta stolt över att personalen på ICA känner igen henne och det beror endast på att hon är stamkund... för hon handlar ju där en gång i veckan......den mängd som går ner i en liten tygkasse för annars blir det för tungt att bära hem. Hon tycker det är pinsamt att behöva ta bussen hem om hon är trött....

Kommer ihåg en episod från förra våren när hon åkte kommunalt från Tumba till Harg (Roslagen) för att ta hand om morfars grav, hon vill inte ha skjuts eftersom hon inte vill besvära och därför smiter hon iväg en vardag så vi inte kan stoppa henne.

När jag sen pratade med henne på kvällen och hon berättade för mig att hon var lite trött (nähä) efter dagens resa så frågade jag naturligtvis om allt hade gått bra.

Jo, sa hon. Allt hade gått bra men hon var lite arg. Då berättade hon med förakt i rösten att vilket kommunalt färdmedel hon än hade klivit på (rusningstrafik) så hade folk rest på sig och erbjudit sin sittplats.

Men va bra sa jag, det är väl tur att folk reser på sig och låter dig sitta efter en lång dag.

BRA. utropa hon.... det betyder ju att jag ser gammal ut.....

Jag förklarade för min mormor att det va ok att se gammal ut när man var 89 år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0