Lydnad

Åkte iväg till Lydnadspasset med instruktör (Lotta Linusson). Fokus på fritt följ och hålla koncentrationen. Lotta L gick bredvid och bollade med en tennisboll (värd guld för Zyrran) rätt som det är så tappar hon bollen i marken..... Jag fick jobba damen rätt bra och det märktes att det tog på hennes ork.

Jobbade vidare på krypet och nästa steg..... känns bra:-) Gjorde även en budföring på nära 100 meter och Zyrran visste direkt vad det handlade om. Mottagare behövde inte kommendera något utan hon satte sig och väntade på kommandot för att springa tillbaka till mig.

Hon sover mer än vanligt hemma nu när skendräktigheten inträder - men så fort vi kommer ut så ger hon gärnet.  Nu blir det till att dra ner på maten så ingen tror att det är julgrisen som har rymt!!!!


Väck mig inte om det inte är för att jag ska få ett grisöra!!!


Om jag har tur så kryper nog smågodiset närmare mig.....

Kommentarer
Postat av: Kristiina

Aja baja Zyrran , inga praliner under skendräktighet , ut o jogga istället =)

Ni har fått en utmärkelse på min blogg

2009-01-12 @ 23:04:55
URL: http://puli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0