Gårdagen..

bjöd som sagt va på bevakning vid Sätra Båtklubb. Tyvärr så var vi bara 3 stycken som kom från vårat gäng men truppen blev utfylld med ekipage som certade förra året.

Zyrran fick 2 figuranter på ett ganska stort område. Hon jobbade bra (matte ska bara bli lite bättre på att lita på hunden) och till slut så hittade vi en figurant (som var svårast) uppe på ett tak. Kunde tyvärr inte låta Zyrran gå upp då trappan/stegen var för brant och snorhal.....

Hon hittade även en väska, metallrulle och en spårpinne som "någon" tappat.

Jag inhandlade ett par broddar här i veckan, många har skrattat åt mig eftersom dom anser det är "tant-varning" MEN igår kan jag säga att det var nog det bästa jag har inhandlat i år.

Nu när man är över 40-sträcket så är det lätt att halka och rasa...... men med mina urballa broddar så höll jag mig på fötterna. Dom kommer förmodligen även att göra nytta i spårskogen ett tag framöver.

I kväll blir det ridhusträning och lydnad.

Kommentarer
Postat av: susanne med bigg och novaBig

Du är en förnuftig Dam!!! På 50 talet gick damer i din ålder i hatt:) och broddar!!!! Många kramar till er!!!!!

2009-01-29 @ 20:51:16
URL: http://biggepojken.blogg.se/
Postat av: Erica

Det är bra att ni vaktar våran båt medans den ligger på land!

Om Zyrran hittar bovar i sjön och behöver flytväst, så finns det att låna i den!



Förövrigt så brukade jag pensionärsbroddar när jag var gravid. Dom är as bra!!



Kram på er! / Erica & Zeb

2009-01-30 @ 21:18:51
URL: http://www.lekfullazeb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0