Bra start på nya året..

I onsdags drog vi iväg på bevkaningsutbildningen igen. En herre vid namn Bosse höll föredrag och han har massor av erfarenhet av tjänstehund. Desutom skriver han i bla Brukshunden. Föredraget var enormt intressant och efteråt drog vi ut på "uppdrag".

Vi blev indelade i två lag och skulle bevaka varsin "vattentäkt". Terrorister var i antågande eller hade redan varit där!!!! Vår grupp fungerar bra men vår strategi var väl inte den bästa *ler*. Men man lär sig av alla misstag. Zyrran fick upp ett spårupptag från "busen" och det var bara att hänga på. Att hon sen även hittade föremål med giftigt innehåll som var utslängt är ju bara ett plus.

Föremålet var en träplatta med en dödskalle på. När Zyrran plockade föremålet skrek jag NEJ!!!! Mitt agerande beror ju på att jag lever mig in i "leken" lite för mycket (kanske) - till slut så kom jag till sans och belönade min duktiga tjej.

Tillbaka till klubbstugan och lite utvärdering - hemma var jag inte förrän vid 12-tiden på natten.


Idag började jag med att rasta av Eddie för att sen ge mig iväg på äventyr med Zyrran. Vi startade med nosen mot Tumba C. Stannade till på Storvretsängarna och kastade boll. I Tumba tog vi bussen mot Salem och en fika hemma hos mamma och pappa. Sen bar det iväg igen. In i skogen och jobbade terräng. När två rådjur sprang förbi så tittade Zyrran på mig och jag upplyste henne om att dom fick vara och hon köpte det och vi fortsatte genom skogen.

Vi kom fram vid ängarna i Salem/Uttran. Mer bollkastning och bus innan vi fortsatte längs bilvägen, vek av in mot grustaget, vidare över Segersjö och mot Tumba C. Nu var tjejen lite trött så vi tog bussen från Tumba och hem.

Nu vilar vi upp oss inför morgondagens bevakningsträning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0