Bevakning vid Almnäs

Grusvägen ner till "Skillnaden" var rena isgatan, man kunde känna hur bilen gled mellan varven. Vi bestämde oss för att inte åka vidare utan vara kvar vid parkeringen. Spår var dagens aktivitet. Alla gick ut och la spår åt olika håll och kanter. Medans spåren låg till sig så kördes det minirutor, för fulla muggar.

Jag ville fortsätta på gårdgens aktivitet, uppletande och vinda-in-övningar. Sagt och gjort, Lasse plocka fram 2 saker från sin bil. Vi gick i väg och kollade så vi fick vinden mot oss och där kastade han ut prylarna en bra bit.

Gick och hämtade Zyrran, på med SBK-täcket och viskade lite till henne "leta", hon började genast att arbeta med hög näsa och det är ju det jag vill. När jag sen släppte henne så sprang hon ut och man såg riktigt när hon fick in vittringen från sakerna i nosen. Det gick kanon. Lasse kastade ut saker igen på ytterligare ett nytt ställe (jag vände bort Zyrran).

Hon jobbade lika bra den här gången. Idag kördes det på ovallat och jag kommer nog att göra det några gånger till. Tror på den här metoden för att få henne sluta spåra i uppletande-rutan. Om det är rätt väg får vi väl se:-)

Sen skulle vi spåra..... och hon var bedrövlig. Hittade slutet och jag tog bort henne till starten igen och fick ge henne ett litet mer bestämt kommando.... nu gick det bättre men jag var inte helt nöjd.

Om orsaken har med hennes skendräktighet att göra vet jag inte men jag har helt enkelt blivit så förbannat bortskämd med hennes förmåga att spåra så dagens arbete gjorde mig inte nöjd. Men även solen har fläckar och jag får inte glömma att "fisan" inte är så gammal.....

Eddie var också med på bevakningen idag.. hans uppgift var tydligen att tigga ätbart från allt och alla...

På kvällen åkte Jenny/Lizza och jag med Zyrran buss ner till Tumba C, bytte buss mot Solbo för att sedan gå hem.

Zyrran sover nu:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0