Bevakning ute vid Almnäs

Samling vid 9-tiden, åkte ut till stället vi skulle vara på för att binda upp hundarna. Jag skulle vara förste figgen. När jag sitter där och väntar få jag höra anrop på radion: Lena, till basen, kom!!

Naturligtvis så svarade jag och nästa fråga var: Ska inte din hund vara i basen??
Mitt svar blev: Jo självklart ska hon det men hon har en matte som har glömt henne i bilen!!!
OK
: fick jag till svar. Då tar jag ut henne ur bilen och sätter henne i basen... fortsatte Samuel.

Jag hade varit lite ivrig till att figga så jag hade helt enkel råddat Zyrrans plats men aldrig tagit ut henne...

För Zyrrans del så gick patrullstigen kanon. Hon tog vindfiggen (en tröja) och fortsatte framåt. Gjorde ytterligare en markering åt vänster och min tanke var: Jäkla blindmarkering. Björn som gick bakom viskade till mig: Lena, kolla där!
Jag tittade vart han pekade och insåg att det inte alls var någon blindmarkering utan någon som var ute på söndagsprommenad. Hon gjorde en kanonfin markering på en s.k. gratis-figge.

Sen kom ljudet. Zyrran markerade klockrent. Jag hade gett instruktioner till figuranten att om Zyrran tvekar att gå ända fram så får han absolut inte ropa på henne, hon måste lösa situationen själv. Nu var det så att min hund försvann som en avlöning och där stod jag och Björn kvar på stigen. Efter en stund så undrade jag om hon hittade figgen?? Björn ropade på figgen från radion och inget svar!!!!! Då ser vi något som kommer rusade i 180 med figgens vante i mun..... Jorå hon hade inte tvekat utan dragit rakt ut och Samuel hade dessutom flytt inåt skogen för att tagga henne mer.....

Ett kort litet spår på 60 meter fick hon också, bara en leksak i slutet men det gick bra.

Nu är Zyrran så jäkla trött så hon ligger och visslar i sömnen, inte nog med att vi var ute igår utan det var ett attans rännande på tonåringar hela natten....dom sista gästerna gick vid halv 5 i morse och eftersom Eddie går igång så väcker han alla andra också.

Men jag kan återigen konstatera att min tjej kan jobba till 100% även om sömnen har varit dålig under natten. Hon är bara så bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0