Semlor på bordet

Efter att jag hade kommit hem från jobbet i ganska skaplig tid så kom mina föräldrar över - med semlor naturligtvis. Eftersom barnen var hemma, mamma, pappa och jag skulle ha en varsin grädd-bulle så är det ganska lätträknat. Det trodde jag i alla fall. Men det var inte 6 st semlor som kom upp på kökbordet... utan 11 stycken!!!!

Min mor anser att barnen behöver ju faktiskt 2 var och så även morfar, en semla skulle stoppas in i kylen och vänta på att Kenneth skulle komma hem. Så jag kan gott säga att ungarna har frossat i semlor.

Tog Zyrran på en sväng till Tumba C. Vid parkeringen körde vi position och linförighet. Hon jobbade bra och när Kenneht kom gående så kunde jag ta henne i fotgående och gå mot Kenneth, gå i cirkel runt honom och till slut stanna mitt emot honom och sen bryta övningen - hon släppte inte kontakten med mig - kändes rätt bra.

Vi körde även lite på fjärren, från ligg till stå. Krypet hoppade vi över för att köra hemma på mattan eftersom hon har lite svårt att krypa på asfalt och blir då gärna hög i rumpan. Vi får ta den träningen när hon verkligen kan krypet:-)

Väl hemma så satte vi fart. Ett lågt och fint kryp. Även vänstersvängarna fick sig en genomgång och här behöver vi lite mer tid. När vi håller på som bäst så kommer Kenneth gående från köket med en semla. Eftersom Zyrran har en mycket stark dragning till semlor så hade jag en hund som låg och vrålblängde in i vardagsrummet på Kenneth och semlan.

Jag insåg att mina köttbullar var inte värda något i hennes ögon.... Jag bröt övningen.

Snart ska vi ut och köra patrullstig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0