Ridhusträning:-)

Dagens träning:











Nej, jag har inte bytt sport MEN när vi kom till ridhuset där vi skulle träna "hund" så höll dom på med "löshopping" med stallets hästar. Lena T och jag gick in i ridhuset för att titta lite. Lena håller ju på även med djuret "häst", ngt som jag tyvärr lämnade bakom mig för c:a 20 år sen.

När vi står där i godan ro så kommer det in en tjej och undrar om vi kan hjälpa till och lasta en häst som inte ville in i transporten - sagt och gjort. Efter många försök så fick "Kalle" linas in och då gick det bra. Jag var rejält orolig ett tag när Lena T höll på att få en häst i knät!!!!


Efter att ekipaget med hästtransporten gav sig iväg så tog vi fram lite fika. Pratade med Marie som tyvärr inte kunde komma - vi saknade dig, bruden:-)

Sen återgick vi in i ridhuset och nu började det hända grejer. In kommer stallets två svarta får:-) Det enda som skillde busarna från rottisar var storleken. Samma bus, envishet och charm..... att bita varandra i bakbenen när man sprang runt var tydligen skitkul.

Sen var det dags för oss hundförare. En mycket bra träning med snö som gled av taket med ett brak-i-backen-störning. Jag fick kommendering av Lena genom 2:ans moment och det var gott och ont blandat *ler*

Budföring kördes med både Elsa, Drama och Zyrran.

En mycket trevlig kväll - Tack för alla skratt "Törnkvistan"

Kommentarer
Postat av: Lena

Tack för en mycket uppfriskande träning igår! Allt skratt lämnade en feel good-känsla i magen. Jag kom hem utan problemas, men idag har bilen mer eller mindre rasat. Guuuuu, vad bra allting går! =)

Lycka till! Kram Lena

2009-02-06 @ 15:54:54
URL: http://lenashundar.blogg.se/
Postat av: susanne med bigg och nova

Låter som man missat en kul kväll:) Trevlig helg!!!

Kram!

2009-02-06 @ 16:39:03
URL: http://biggepojken.blogg.se/
Postat av: susanne med bigg och nova

Vet du Lena! Jag är stolt att ha dig som vän:)

2009-02-06 @ 20:20:18
URL: http://biggepojken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0