Bevakning

Åter igen bar det iväg för vår söndagsträning med bevakningsgänget. Vi skulle vara vid Hacksjöbanan men det visade sig att det hade kommit upp en bom mitt ivägen och vi kom inte fram. Vi tog oss därför närmare Lida och hittade ett ställe som funkade lika bra. Jag och Lena S gav oss iväg och la varsitt spår - så vi kunde dela upp oss på 2 grupper och köra kolonnspår.

Instruktörs-Barbro och dom andra gav sig ut och rekade patrullstigen. Sen satte träningen igång. Instruktörs-barbro var figge.

Vi körde igenom 3 hundar och sen blev det paus så "figgen" kunde få vila och värmande fika. Då passade vi andra på att köra våra spår. Med Zyrran och mig gick även Maria/Dusica, Emma/Ella och Samuel med Cent.

Attans va bra vårat spår gick. Vi konstaterade att Zyrran och Dusica gick betydligt bättre än gårdagen och mycket hängde nog på att dom inte hade så mycket överskottsenergi - dom kördes ju rätt hårt i går:-) Ella gick som tåget. Vår vän Cent bhöver lite mer grundträning så vi lade ett enkelt näringsspår till honom när vi kom tillbaka till basen. I det spåret funkade Cent riktigt bra.

Zyrrans patrullstig är jag nöjd med. Vi måste öka längden vart efter men jag är nöjd. Hon sprang ut till figgen (kunde gått bättre om matte hade skött sig) och vi fortsatt och hon tog även förmål på vind. Direkt i slutet fanns även ett spårupptag. Zyrran plockade 2 patroner (av 3) och även ett nyckelband som någon tappat. Pannkakorna på slutet var goda sa hon.

En mycket lyckad dag och i kombination med gårdagen så har denna helg tagit mig ytterligare en bra bit erfarenhetsmässigt.


Fick ett par bilder som är tagna uppe i Borlänge i mellandagarna och jag tänkte bara visa har det kan gå när en hund mer än gärna vill ut till figgen.






Jag trodde att jag hade lärt mig något eftersom jag sen dess har hållt mig på fötterna MEN idag hände det igen när hon tog förmål på vind.... jag låg som en fura i backen...

Kommentarer
Postat av: Ninna&Lilo&Stitch

Jösses tänkte jag , har ni snö...men förklaringen kom ju längre ner =)

Ja det gäller att vara som en scout , alltid redo.

Hare bäst

2009-02-15 @ 23:43:33
URL: http://puli.blogg.se/
Postat av: Ninna&Lilo&Stitch

Meh..... har du blivit husmor på heltid nu ?ellr håller du på med en massa hemliga projekt =)

Ha en trevlig helg !

2009-02-20 @ 14:48:16
URL: http://puli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0