Aktivering, vila och kommande aktiva helg

På torsdagen var jag ledig från jobbet. Förmiddagen bjöd på bus i skogen med Jenny och Gucci. På eftermiddagen så städade jag huset och jag hoppades på att Zyrran skulle vila sig i form till kvällen.

Jenny och Lizza plockade upp mig och Zyrran vid 18.00 och vi drog iväg på bevakningsträning. Vi fick leta figgar ute på området i omgångar med ett väldigt bra upplägg som gav minimalt med väntetid.

Sen var det dags för Zyrran och mig och göra inomhus-sök. Det var konstaterat att bovar/banditer hade tagit sig in i huset och förmodligen var kvar....Dörren var låst och endast ett fönster öppet:-)

Det var bara att skicka in nr 2 ( min par-partner) som klättrade in först för att säkra första delen av byggnaden. Sen var det bara att lyfta Zyrran som mottagaren skulle ta emot och lyfta ner, sen kom jag genom fönstret.

Vi startade genomsöket i stora salen, många bord och stolar och har man någon gång sett en elefant i en porslinsbutik så vet ni hur detta var.... en rottweiler tar ingen hänsyn till att eventuella möbler inte är förankrade... för dom går att flytta med hela kroppen.... men andra ord vi var inte ett dugg diskreta.

Förutom att Zyrran markerade gamla legor där figgen befunnit sig med tidigare hundar så hittade hon till slut figgen.

Jag var nöjd över hennes arbete eftersom vi hade varit ute i skogen på förmiddagen och att jag sen varit hemma hela dagen... hon är ju van vid att vila sig i form under dagen då jag jobbar.... Hon låg lägre i intensitet men jobbade som den duktiga tjej hon här.

Fredagens aktivtit bjöd på en tur till Tumba för att möte Kenneth. Väl där så körde vi linförighet "mot strömmen". dvs när alla resenärer kom av tåget så startade vi vår träning och kryssade igenom alla i linförighet. Den kontakten går inte av för hackor - inte ett släpp - det är nästan så man blir tårögd.

Sen blev det bil hem med husse och Zyrran har fått slicka ur dom två dipp-skålarna under kvällen.

Eddie är på klicker-kurs hemma hos Lotta J. Passar utmärkt eftersom helger kommer att bjuda på  bevakningsträning både lördag och söndag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0