Härlig hunddag

Åkte iväg mitt på dagen och la ett spår till Zyrran. Dagens träning låg på många vinklar och en liggtid på 2,5 - 3 timmar. Körde även en uppletande ruta med 3 föremål innan jag åkte vidare till hundklubben nere vid Vattenverket i Norsborg.



Fikade och umgicks med människor och hundar innan jag åkte för att gå spåret. Hon har ett mycket behagligare tempo med lång liggtid och jobbar dessutom noggrannare. På ena sträckan blev hon slarvig och drog över vinkeln men kammade till sig och fortsatte sen spåret.

En snabb lunch ute för att sen sticka iväg till Slagsta och bada. Zyrran och jag var rejält trötta när vi kom hem - simma och leka tar på krafterna.


En glad kamrat med svans :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0