Träningstävlingskurs

Det var ren tur att Lotta Linusson slängde iväg ett SMS till mig igår kväll annars så hade jag missat dagens träningstävling.

Vi samlades (efter att jag kört fel några gånger) ute i Västerhaninge på några ängar:-) Lottning och sen drog det igång. Först kördes lkl 1 efterföljt av eliten och lkl 3. Jag skulle köra lkl 2 även fast jag och Zyrran är klara i den klassen. Målet var att träna koncentration och attityd.

Vi fick ta och göra om entren en gång då Zyrran var lite ofokuserad men sen gick det bättre. Ska väl tillägga att vi inte har tränat klass 2 på nästan 2 månader och att Zyrran kom hem igår efter en vistelse ute på Färingsö.

Fritt följ. Helt ok. Jag vet att hon kan bättre men fina svängar och bakdelskontroll.
Läggande under gång. Nemas problemas. Fint och snabbt läggande med båda armbågarna på en geggig och blöt äng.
Inkallning. Hon kom i 180 och stannade inte  fick göra om och då gick det bra. Vi har ju faktiskt bara kört raka inkallningar inför Lägre tävlingen nu i vår.
Rutan. Ren katastrof. . Hon ville gärna springa förbi och ner i diket där någon tidigare hade lagt en belöning.Bråkade inte med henne utan gjorde om och hon kom in i rutan.
Apportering. Mycket nöjd. Full fart ut, greppar apporten och tappar den så hon får ta upp den igen. Är glad att det inte blev någon surfning utan ett korrekt upptag.
Hopp. Hon hoppade över, satte sig och hoppade tillbaka.... inget mer att säga.
Fjärren. Nja, det är ett moment som verkligen går som färskvara för Zyrran. Bara att konstatera när hon skiftar position så gör hon det snabbt och snyggt.

I det stora hela gjorde hon det bra. Jag måste jobba på hennes koncentration mellan momenten då blir detta kanon.


Så här låg Zyrran och mös på tomten igår när vi kom hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0