Skärtorsdag

Igår var jag med Botkyrkas bevakningsgäng. Kompasslära och sen såg vi även utbildningsfilmen om bevakningshundar från SBK. Kompassläran var rolig - jag hade ju redan en liten kunskap men kände mig ännu säkrare på hur jag ska hantera manicken:-) Filmen var givande och mycket intressant. En del saker var kanonbra, en del bra och vissa saker höll jag inte med om alls. Men det är väl som med allt annat när man pratar hund: Plocka russina ur kakan. 

Eftersom vi på företaget inte jobbar halvdagar så kunde jag inte åka hem förrän vid 14.30. Långa bilköer med alla som skulle åka iväg och fira påsk. Själv valde jag att direkt vid hemkomsten gå ut och lägga ett spår till Zyrran. Det var ju nästan 2 veckor sedan hon spårade.

Längden blev 1600 m och 6 pinnar + slut. Liggtid 90 minuter. Spåret gick galant, jämnt tempo och alla pinnar in. jag snittslar aldrig mina spår och eftersom jag aldrig kommer ihåg hur jag går så är det som någon annan har lagt spåren åt mig. Jag måste alltid lita på hunden eftersom jag aldrig vet var jag har gått. Många gånger har jag tänkt tanken att hon är fel och vips har hon plockat en pinne.

Spåren blir så mycket mer spännande:-) När jag kommer hem så räknar jag igenom om jag har alla pinnar med mig hem igen.

Önskar alla Glad Påsk!!!

Kommentarer
Postat av: Ninna&Lilo&Stitch

Glad Påsk !

2009-04-10 @ 08:40:53
URL: http://puli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0