Lång rapport

Även om bloggen har varit dålig uppdaterad så har vi inte legat på latsidan.


Förra helgen var det "Öppet Hus" på Södertälje BK. Jag och Zyrran var ett av dom ekipage som representerade "Tjänstehundarna".


Vi fick bl.a. visa hur hunden arbetade på patrullstigen och det var skönt att att se Zyrran jobba bra med all den störning som var runt omkring; lekande barn, rastande hundar etc.


Mellan uppvisningarna och fikarasterna så körde vi även lite lydnad; kryp, fritt följ, inkallning och även lite på bruksstegen.


Söndagen gick åt till trädgårdsarbete för mig och hundarna, Zyrran är ju rätt hjälpsam när man ska fylla på jord i rabatterna och jag måste nästan tro att hon har varit trädgårdsmästare i ett tidigare liv.




Min otroligt vackra hund...... roar sig med en gammal filt.


Måndagen var också en dag utan hundaktiviteter men istället åkte Kenneth och jag och tittade på ett hus ute i Grödinge, en 7 rummare med stor tomt och pool. Men det fanns vissa saker som vi inte var helt nöjda med så vi lägger inget bud på den kåken.


I tisdags åkte vi ut till HVSS för att snittsla spår inför Bevaknings DM. Jäklar va vildsvin det finns där, vidrigt säger jag bara. Zyrran och jag snittslade upp spåret och sen blev det lite allmänt babbel med gänget. Jag hade chans att få gå ett annat spår med Zyrran men då var klockan nästan 20.00 och vilsvinen blir ganska aktiva i skymning. Vi hoppade spåret då jag inte har någon som helst lust att han närkontakt med galna grisar.


I går på onsdagen så var det bevakningsträning. Enligt kallelsen så skulle vi träna "lyft" med hund och vi skulle ta med munkorg.


Sagt och gjort. Zyrran och jag gav oss iväg till F18 där vi skulle samlas. När vi kommer fram så ser jag en lastbil med en stor kran!!!! Ett liljeholmens gick upp för mig: Det var inte vi som skulle lyfta våra hundar utan hundarna skulle helt enkelt åka kranbil!


Zyrran gjorde inget väsen ifrån sig utan accepterade flygturen. Sätter in några bilder:



Zyrrans kommentar: Vem har betalat dig för det här???


Här bär det iväg....


På nått sätt så kommer du att f¨å betala för det här!!!!!

E´du inte nöjd snart eller ska jag hänga och slänga länge till???


Jag har hört att landningarna är värst - bäst att blunda!!

Som avslutning på arbetsveckan tog vi ett lydnadspass med instruktör Lotta Linusson. Mycket givande (som vanligt) och min lilla dam får mig ofta att dra på smilbanden. Det är så roligt och se hur hjärnan jobbar när hon inte riktigt förstår nya moment och hon försöker än det ena och än det andra.

I morgon är det trädgårdsarbete som gäller.


Kommentarer
Postat av: Susanne Bigge och Loke

Ja tror Zyrran vill ha lite SPA på Villa Angermund snart:) Lilla gumman,behöva flyga runt i luften som en fladdermus. Hon har det inte lätt. Hoppas ni har en skön helg Kramizzzz

2009-05-01 @ 22:24:51
URL: http://www.biggepojken.blogg.se.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0