Spår, spår och en massa lek

Efter jobbet tog jag och Jenny hundarna på en liten runda. Hon en lite stökig just nu min lilla dam men något ska man väl ha att jobba med:-)

Jag har dom senaste dagarna koncentrerat mig på bla koppelgåendet som har blivit lite av ett kaos.... det fungerar bra när jag går själv med hundarna men när jag går med någon annan som också har hund så får jag lägga ner lite extra tid. Det är ju lätt i dom situationerna att bli lite slapp eftersom man gärna går och pratar...... men nu ska det till en ändring.

När promenaden var avklarad så åkte jag och Zyrran iväg och la två spår nere vid gamla Södertäljevägen. Liggtid 40-60 minuter. Jag har inget att klaga på men mycket att vara nöjd över. Vinklar var klockrena och pinnarna hittades utan problem. Hon hade ett mycket högt tempo idag men behöll koncentration och nogranhet.

När spåren var avklarade så röjde Zyrran och jag runt på åkern med favoritleksaken. Jäklar vilket drag det är i hunden:-)

Tankarna om tävlingen på lördag har varit både upp och ner. Vissa dagar tvivlar jag inte en sekund på Zyrran medans en annan dag funderar jag på att stanna hemma. Mycket beror nog på att det är min första appelltävling och jag har inga referensramar att gå på. När det gäller lydnadstävlingar så har jag en helt annan kunskap och erfarenhet.

Men vad tusan - går det åt skogen så lär ju inte världen rasa samman och går det bra och vi blir uppflyttade så är det ju skitkul.

Kommentarer
Postat av: susanne m Big!

Ni kommer klara lördagens utmaning galant. Synd att det är så långt bort annars skulle brorsan komma och hejja!! Har du lärt dig något av någon idiot i dag? Själv har jag lärt mig en del:)Sov gott!

2008-09-09 @ 21:46:32
Postat av: Lena

Kunskap är makt:-)





2008-09-09 @ 22:04:59
Postat av: Kristiina

Det är bara roligt att tävla appellen , du kommer att få blodad tand och det går säkert jättebra =)

2008-09-10 @ 06:35:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0