Snart är det helg igen:-)

Onsdagens guldkant var bevakningsträningen på Södertälje BK. Jag var som vanligt där lite innan och körde lydnad. Mycket tid lades på apportering och hopp (som vi nollade i helgen).

Rutan som vi behöver till starten i lkl 2 körde vi också. Hon är så samarbetsvillig och glad på planen så det går rysningar genom hela kroppen.

På bevakningen sen kördes det patrullstig. Hon plockade första ljudfiggen på vind men markerade sen ljudet kanonfint. VInden tog hon också (som visade sig vara ett par byxor som hängde i skogen). Spårövergången missade hon men tog en vindmarkering på vimpeln istället *ler*. Sista ljudfiggen fixade hon också galant.

Att se min lilla hoppetossa ligga och rulla ihop sig i basen på sin dyna är en fröjd. Lugn och sansad. I samma stund hon får kopplet på sig så är energin påkopplad och hon vill jobba.

Jag somnade ovaggad i går kväll.



Dagens aktivitet var att plocka fram cykeln och plocka ner rottweiler som var helt galen när hon fattade vad vi skulle göra. Vi styrde mot Botkyrka BK där vi mötte Lotta J. Vi drack kaffet jag hade med mig och Zyrran sprang runt i lekhagen.

Sen tog jag Zyrran och cykeln hem medans Lotta åkte bil hem till mig. Vi körde ungefär 8 km totalt och det är ganska lagom. Zyrran är inte så påtaglit slut... utan mer behaglig - dvs behagligt aktiv inomhus *ler*

I morgon är det fredag och efter jobbet ska jag åka och hämta Zyrrans nya halsband...... hon kommer ju att bli ännu vackrare nu:-)

Kommentarer
Postat av: susanne m Big!

Jag tycker att jag hör en viss stolthet i din röst:) Det SKA du ha, ni är så duktiga ni två! vilket Team:)Hoppas nu att vi kan spåra på söndag Massa Kramar till er!Ps. Va lika dom är våra sötisar "inte Kenneth och david alltså" HI HI!

2008-09-18 @ 22:41:19
URL: http://biggepojken.blogg.se/
Postat av: Lena

Viss skillnad mellan Kenneht och David.... men söta kan dom va ändå:-)



Annat är det med våra fyrbenta.... söta, snygga och enormt goa (och lika varandra)



//Lena

2008-09-18 @ 22:43:41
Postat av: Lena

Efter detta hot, måste jag naturligtvis säga ja! Ser VÄLDIGT körigt ut nästa vecka, men läste jag något om ev söndag? Vi ska ju på bröllop i Bålsta på lördag, men OM jag överlever det, så kan jag kanske hänga med.....



Kram Lena

2008-09-18 @ 23:07:34
URL: http://lenashundar.blogg.se/
Postat av: Kristiina

Är det möjligt att Zyrran kan bli sötare ????

Är det konstigt att Lilo dras till bildäck , finns det i storlek small???? ha ha , har du en lugn sekund nån gång människa......vi går i väntans glada tider....

Trevlig helg !!!!

ps . puss till Eddie

2008-09-19 @ 07:54:51
URL: http://puli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0