Sammanfattning av veckan

Tisdagen innebar spår för Zyrrans del. 3 appellspår som gick lysande. Ett lade Lotta på en äng med grönt frodigt gräs och jag la två på betydligt torrare stubbåker. Hon jobbade bra på samtliga spår och eftersom det bara blev en 10 minuters vila mellan spår 1 och 2 och spår 3 fick hon ta direkt efter utan vila så var hon lite trött efteråt.


För omväxlingens skull så sken solen även när Lotta var med :-)


Onsdagen bjöd på bevakningsträning på Södertälje och där körde vi patrullstig. När vi sen skulle hämta hundarna så hade det blivit rejält mörkt så utan ficklampa hade det inte gått att hitta till sin egna hund.


På torsdagen så hade jag privatkurs och vi körde igenom brukslydnaden. Budföringen som Zyrran gjorde var helt perfekt. Kändes roligt:-) Sen finslipade vi på detaljer som kan förbättras. Kändes riktigt bra när jag åkte där ifrån.


Fredagskvällen var vilodag för hundarna och jag gick och sov tidigt eftersom jag skulle upp på lördagen för att träffa bevakningsgänget. Det var en mycket givande dag. Vi fick leta efter en "order" som låg gömd på en äng som talade om vart vi skulle åka och lägga spår. När spåren var lagda så fick vi köra patrullstig och Zyrran var enormt duktigt.

När spåren hade legat i 3½ timmes ihållande regn så var det dags. I klartext kan jag bara säga att det gick åt helvete:-) Men å andra sidan så var det tydligen inte bara Zyrran som hade problem... och det känns ju skönt.

Söndagen bjöd på svampplockning i skogen med Lotta/Tomas inkl. barn, Jenny och Micke med hundar. Efter 2 timmar så var både vi och hundarna nöjda och jag kom hem med en hel del svamp. Jag fick nästan all svamp eftersom ingen annan äter den....... Lägger in lite bilder på dagens skörd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0