Lydnadspass med instruktör

Direkt iväg efter jobbet för att ta få en drillning i lydnad. Det är så lätt att rätta till småfelen som ibland smyger sig in och allt beror på att hon hinner aldrig befästa dessa. Om hon går lång fram i fritt följ så går det att fixa till med små enkla knep och efter några minuter fungerar det.

Hon gör jättefina vänstersvängar MEN det är dom små centimetrarna det handlar om och detta ska vi jobba på nu. Hon tror ibland att hon kan allt och då anstränger hon sig inte som hon bör göra. Då får man jobba upp motivationen och det blir genast mycket bättre.

Inkallningen var mycket bra och hon sprang inte in i mina ben den här gången..... och det tackar vi för. Hoppet jobbar vi på eftersom hon har lite tendes till att tjuva. Här har vi en del att jobba på - inte själva momentet i sig - men just säkerheten i att hopp alltid betyder hopp, oavsett var på planen man befinner sig.

Apporteringen gick bra till slut - hon brinner ju för apportbocken -  och jag vet hur jag ska fortsätta vårt arbete.

Fjärren till lkl 2 är snart klar. Hon gör jättefina skiften på 2,5 meter så vi ska bara utöka. Rutan gick också jättebra, vid första skicket så får hon springa rakt igenom och vid nästa skick så stannade jag henne och det är inga problem.

Det vi inte tränade på idag var framförgåendet och inkallning med ställande.

Jag hoppade sen över måndagsträningen på klubben eftersom jag har varit borta rätt mycket från hemmet. Jag insåg när jag kom hem att jag hade två alternativ: Dammsuga eller att döpa dammtussar/hundhår - jag plockade fram snabelbrakaren. Mattorna är skakade, diskmaskin och tvättmaskin går för fullt så nu får jag med gott samvete slänga mig i soffan:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0