Långrapport...

I lördags så styrde jag och Zyrran bilen mot Nykvarn och vår spårdag med bevakningen. Vädret var helt kanon med sol och relativt vindstilla. Det enda negativa var myggen som var redigt ettriga i basen.


Instruktörerna ville under dagen se bla spårupptag, minirutan och även spårförmågorna på våra hundar.


För Zyrrans del är jag nöjd. Spårupptaget på stigen hittade hon utan problem men ville gärna bakspåra - men hon ska väl lära sig hon med.


Minirutan fungerade bra. Den är ju så lik uppletandet så hon jobbar på bra.


Spåren skulle vi lägga till varandra. Första sträckan spårade hon som en gud och hittade dom två första föremålen. Sen blev det terrängbyte och vinden kom från höger och då började hon snurra. Jag var passiv tills hon fick upp ett spår och följde efter. Tyvärr så hittade hon inte dom sista föremålen. När vi sen gick iväg för att hämta prylarna med hjälp av spårläggaren så kunde jag konstatera att hon hade gått rätt.


Lena och Hermans spår som jag hade lagt var det samma visa. 2 föremål låg kvar. Kopplade på selen på Zyrran och hon spårade på. Hon hade inga problem att hitta dom andra föremålen.


Det var en nöjd rottis som lade sig till rätta i basen och vilade.


På vägen hem så plockade jag upp Lotta som passade Lizza. Vi satt på framsidan några timmar medans hundarna roade sig själva. Dom leker så fint tillsammans.


Senare på kvällen gick jag, Lotta och Kenneth ner till Storvretsängen för där skulle dom ha öltält. Mycket riktigt.... men hundarna fick inte komma in...... så jag skickade helt enkelt in Kenneth så han fick ta en öl och vi väntade utanför och det blev mycket socialträning för hundarna.


På kvällen slocknade Zyrran helt ovaggad.


Söndagen gick i lugnets tecken. Zyrran hade lite sviter kvar från gårdagen så jag åkte helt enkelt ut i skogen med Lotta och plockade svamt. Hundarna fick vara hundar och springa lösa. Efter 1,5 timmar så hade vi fått ihop lite gula trattisar. Svängde förbi Mc Donalds och åt lite innan jag skjutsade hem Lotta. Jag skulle hem och göra lite nytta men stannade hos mamma och pappa en stund som också fick äran att äta upp kantarellerna.


På kvällen när Kenneth repade så åkte jag till Kennel-mamman för att laga dator. Zyrran hade show hela tiden i alla rum, med alla leksaker. Undra varför hon somnade när vi kom hem.



På kvällen har vi haft träning på Botkyrka..... Eddie satt och skällde och jag blev irriterad. Kunde inte hålla 100% fokus på Zyrran (pga Eddie) så då tappade hon fokus på mig.... Vilken härlig kedjereaktion.....


Ingen bra träning... men nya tag i morgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0