Kompass och karta

Efter jobbet stoppade jag in hundarna i bilen och åkte till Södertälje och köpte mig ett kompass. På bevakningen var det nämligen lektion i kompass och karta.

Eftersom jag var lite tidigare på klubben så fick båda hundarna ett lydnadspass. Eddie fick sig även en genomkörare på agilityplanen - gissa om han tyckte det va kul? Även om det var några år sedan så satt både slalom och platta tunneln i minnet på lilla lurvas.

Zyrran var på "G" och gjorde ett utmärkt framförgående idag. I övrigt så var det som vanligt med hennes träning, dvs jag var jätte nöjd.

Sen var det dags för lektionsbänken. kordinater, norr, söder, grader och km.... nu jäklar kan jag (förmodligen) känna mig trygg ute i skogen..... för jag kan sköta ett kompass:-)

Kommentarer
Postat av: Kristiina & Lilo

Ohh jag blir imponerad...karta o kompass !!! Jag har ju själv gått vilse ett par ggr. i spårskogen så det vore kanske något =)



Ha en trevlig helg !

2008-09-26 @ 08:53:27
URL: http://p

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0