Bevakning

I morse samlades vi på Södertälje BK för att sedan åka vidare till Almnäs. Väl på plats så placerades hundarna i basen. Vi var 8 ekipage så vi delade upp oss, 4 skulle gå bevakning först och sen spårupptag och dom andra 4 körde bakvänd ordning.

Zyrran sköter så så himla bra i basen. Hon fick gott betyg av basvakten.

När vi sedan gick patrullstigen så markerade hon två vindfiggar och en ljudfigge. Min lilla dam har inga som helst problem med markeringarna. Det stora problemet är naturligtvis jag. Hon jobbar fint på stigen, söker av och rätt som det är så slänger hon upp nosen och gör en ganska svag markering..... jag blir osäker... Finns det någon där??? Jag måste lära mig att svaga markeringar är inget...

När hon sen får in vindfiggen i nosen så är det ju så klockrent. Hon kan släppa markeringen och ta upp den igen. Vi måste jobba på att hon ska behålla markeringen längre stunder. Här kan jag också se en av hennes stora fördelar, hon släpper för att sedan återgå utan problem.

Spårupptaget gick bra. Hon undrade först var vi gjorde på ängen där det inte fanns något spår... när hon väl kom fram till spåret så tog hon det klockrent åt rätt håll.

Hon fick ytterlige ett spår där vi startade med spårupptag - såg mönstret igen - ngt tveksam tills hon hittar spåret och sen går det som tåget. Känslan att spåra med Zyrran blir bara bättre och bättre, jag litar på henne fullt ut och hon grejar spåren och föremålen galant.

Efter Almnäs åkte jag och plockade upp min 90-åriga mormor. Bjöd henne på mat och fixade några matlådor till henne och sen fick hon naturligtvis skjuts hem.

Nu ska jag sätta mig framför TV och titta på Musikmaskinen som börjar kl. 20.00. '

I morgon är en ny dag med sovmorgon:-)

Kommentarer
Postat av: susanne m Big!

Vilken tur att vi har sovmorgon;) kom precis hem! Men det var en super kväll:) Vi ses i morgon!!! Kram!

2008-09-21 @ 02:15:02
URL: http://biggepojken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0