Trötta men nöjda

Kom hem från jobbet och tog det lite lugnt innan jag gick ut iskogen och la ett spår till Zyrran. Längden blev 900 meter med 8 vinklar och 8 föremål.

Vi kommer förmodligen att köra upp för tjänstehund i maj och då ska vi utan problem ta 1500 meter och för lägre spår behöver vi ju 1000 meter så det är väl dags att köra på:-)

Jenny la ett spår till Lizza och jag fick äran att lägga ett till Gucci. När det var Zyrrans tur så var jag ganska nyfiken på hur det skulle gå. Vi hade korsat stigar vid 4 tillfällen och det rör sig som sagt rätt bra med folk i våran skog samtidigt som längden är lite mer än vanligt.

Men jag har inget att gnälla över. Vid appellspåren så var pinnarna viktiga och i skogen så har dom sjunkit lite i värde, 2 pinnar klev hon över så här får vi lägga lite krut. Vinklarna var inga problem i sig, hon kollar av och tuffar på. Jag ska inte sticka under stolen med att hon var bra trött dom sista 100 m men hon jobbade igenom även dessa med gott humör:-)

Ska fortsätta med spår runt 800 -900 meter och jobba på med pinnarna..... och då kommer ju uthålligheten av sig själv.

Sen hängde jag på Jenny när hon tog spåren med Lizza och Gucci.

I morgon är det bevakning.........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0