Träning på Botkyrka BK

Efter jobbet så kastade jag in hundarna i bilen och styrde mot klubben. Tanken var att det gäller att passa på att träna om vi skulle komma med på tävlingen på lördag.

Eddie och Zyrran fick göra en platsliggning och jag var gömd i 4 minuter - tyvärr så fanns det inga andra hundar närvarande så sheltie fick göra en insatts.

Sen körde vi  FF. Jobbade bakdelskontroll och det gick bra. Sättandet efter höger och vänstersvängarna börjar att ta sig - det blir mer och mer rätt.

Läggande under gång. Det var lite kallt och blött men hon insåg att det blir ingen belöning om man inte lägger sig ordentligt.

Inkallning med ställande är ett moment som jag har svårt att inte dra på munnen åt - det går så fort så när hon ska stanna så studsar hon fram när hon bromsar för att sen stanna klockrent..... tanken går åt hållet "kasta macka" som man sysslade/sysslar med när man kommer till en blank sjö en sommarkväll....

Rutan ska väl fungera - vi fortsätter att befästa.

Hoppet med target fungerade bra.... hon kommer ut rakare och när hon har fått bollen så fångar hon den för att sen hoppa tillbaka överhindret.

Apporteringen - ömsom gråt, ömsom skratt. Gråten kommer när hon landar på apporten med framtassarna. Skratten när hon plockar upp apporten snyggt och det inte blir något tugg. Befästa, befästa.

Fjärren: hmmmm... Just idag så bestämde hon sig för att skalla vid alla liggkommandon. Måste ringa Lotta L i morgon och se om hon har något bra tips.....

Sen åkte jag hem och fixade mat till alla tonåringarna i huset. Det är ju höstlov och det har ramlat in några extra grabbar som LAN:ar. 

Sätter mig sen i soffan för att bara glo - då ringer telefonen: Jag har kommit med på tävlingen på lördag....... hilfe!!!!

Kommentarer
Postat av: Lena

Var en stund sen jag tittade in... Herregud, Lena, tänk på hjärtat - ni har väl måååånga år på er, Zyrran och du?! :)



Kram Lena

2008-10-27 @ 22:52:29
URL: http://lenashundar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0