Onsdagsbevakning

Åkte iväg så jag var på Södertälje BK straxt före 17-tiden för att träna lydnad. Vi körde fritt följ med fokus på svängar och att sitta rakt. Hon har fortfarande den där cm som hon sitter fel även om det blir bättre och bättre. Läggande under gång är ett moment som sitter som en smäck. Inkallning med ställande är så roligt enligt damen så här jobbar vi vidare på att förlänga avståndet mellan mig och Zyrran.

Hopp över hinder gjorde hon bra - kom längre ut på uthoppet och satte sig utan att gå framåt. Även träning med att stå lite var som helst och kommendera hopp börjar bli säkrare. Hopp betyder hopp oavsett var vi har hindret.

Rutan fungerade fint, 3 skick med rutan på olika ställen och springer rakt igenom utan problem och när jag säger stanna så stannar hon med stor förväntan.

I apporteringen ser jag mindre och mindre tugg och framför allt så har hon förbättrat sig och det är väldigt sällan hon landar med framtassarna på apporten.

Vi avslutade med fjärren - hm... det kom skall idag vid nedlggandet men vi fick avsluta med godkänt och sen var det bilen och det goda grisörat.

I bevakningsgruppen så började vi med stillasittande bevakning. Hon har hög förväntan så när vi väntar på vår tur så kommer det små pip (på gott och ont). För vår del så har jag inte så mycket att klaga över förutom mig själv. Jag har förmåga att slarva när det gäller påvisande av ljud/vind...... När vi skulle ut till figgen så blev det en liten resan för min del in i skogen...... och fort gick det. Att Zyrran var lite för ivrigt och sen insåg att figgen hade kommit ut på stigen berörde henne inte..... eftersom hon inte hade några problem med att ta sig ut igen genom en tät grandunge som innebar att jag fick lägga mig på mage och åla ut.

Dagens missar lägger vi till kunskapsbasen och jobbar vidare på nästa gång.

Uppletande i grupp efter föremål gick bra. Bäcksvart var det och hundarna hade inga problem med att hitta sakerna. Vi som förare kunde inte hjälpa till och styra eftsom vi inte kunde se något och det är ju alltid en fördel.

Sen körde vi bevakning av parkeringen. Det är så roligt när man ser att hundarna är medvetna om sin uppgift och dom som var figgar vindades in och togs på bar gärning:-) Här kommer inge förbi obemärkt.

Kom hem sent men som vanligt med ett leende i hela ansiktet - bevakningen är stenkul.

Ska ta ut hundarna för en morgonsväng och sen sticker jag till jobbet..... och i kväll så ska jag till Täby och ringträningskursen med Gerard O'Shea.

Kommentarer
Postat av: susanne m Big!

Jag blir matt bara av att läsa om din energi:) Ni är så duktiga. Jag tänker röva bort dig några dagar i vår och ha dig här ute för att komma igång med våran träning, typ fyta dygn!! Helpension med dryck som ingår. Ett nej är uteslutet!!!!!!

2008-10-16 @ 11:22:32
URL: http://biggepojken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0